Bangkok Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jill S - WaarBenJij.nu Bangkok Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jill S - WaarBenJij.nu

Bangkok Thailand

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

07 Juni 2013 | Thailand, Bangkok

In totaal verbleven we 3 dagen in Bangkok. De bedoeling was bij te komen van de reis. Maar we waren zo blij in Thailand te zijn dat dat er niet echt van kwam.

Na de eerste nacht in Thailand hebben we ontbeten en rond 12uur hebben we de taxi genomen naar het volgende hotel genaamd A house. Lekker orgineel. We hadden schijnbaar niet goed opgelet toen we dat hotel boekte want we kwamen uit ergens in een achterbuurt tussen de lokale bevolking ver van alle toeristische gebieden. Zelfs de hotel eigenaren waren verbaasd dat wij bij hun hadden geboekt. Schijnbaar verblijft alleen de lokale bevolking daar omdat er niks in de omgeving is voor toeristen. Ze spraken ook geen woord engels en de eigenaar was erg onvriendelijk. We moesten 4 trappen op naar onze kamer en moesten onze flinke bagage dus naar boven sjouwen. De kamer was erg vies en viel bijna uitelkaar dus besloten we zoveel mogelijk uit het hotel te gaan. We zijn wat rond gaan lopen in de omgeving maar er was niet veel alleen vervallen buurten. Na een hele tijd door kleine straatjes te hebben gelopen zagen we een taxi en stapte in en die bracht ons na een winkelcentrum. Daar hebben we een tijdje rongelopen en er was ook een voorstelling gaande. Er waren geen enkele toeristen te zien. We woude er ook een hapje eten en zagen een fastfood restaurant met hetzelfde principe als mac donalds maar dan met italiaans eten. Niemand sprak engels en probeerde te bestellen. We hadden allebei spagetti besteld. en we kregen ook één bord spagetti en verder kwamen ze met allerlei gerechten aan die we schijnbaar besteld hadden. Dus toen zaten we daar met een tafel vol eten en toen bleek het ook nog eens echt niet te eten te zijn. Oftewel ga nooit naar een fastfood Italiaan.

Na het winkelcentrum gingen we terug naar ons hotel en zochten wat leuke uitgaans gelegenheden op in Bangkok. In de avond gingen we naar een bekende uitgaan straat genaamd Khao San Road. Het was ongeveer 30minuten van ons afgelegen hotel. We hebben eerst een paar cocktails gedronken bij een cocktail bar en wouden daarna naar een bekende club genaamd Route 66. Helaas kwamen we er niet in omdat Sarah nog geen 21 was. We zijn toen een beetje rond gaan lopen maar konden niet echt iets leuks vinden. We zagen een taxi staan en stapte zomaar in en zeide breng ons na een leuke club. En hij bracht ons naar Club Hollywood. We wiste niet echt waar we in terecht kwamen. We werden ontvangen door allemaal mensen van de club en moesten een entree van 500baht betalen maar kregen ook 2 gratis drankjes. Het was een erg grote club met een groot podium met live optredens. Er waren allemaal hoge tafels met barkrukken waar je kon zitten. We waren de enigste Westerse daar dus we hadden veel bekijks van de Thaise bevolking en het personeel was continue met ons aan het ouwehoeren. We wisten niet echt wat voor club het nou was. Eerst was er gewoon een band die live muziek speelde. Toen was er opeens een dragqueenshow en later gingen aan de zijkanten gordijnen open en waren er allemaal Thaise vrouwen die begonnen te strippen. Ze verkochten stickers die je om de vrouwen kon plakken. Erg bizarre club maar zeker de moeite waard om heen te gaan. Tegen het eind van de avond werden we nog op het podium gevraagd om te dansen. Dat was wel een leuke ervaring. Tegen 3uur woude we een taxi na ons hotel nemen. We moesten alleen een taxi chauffeur vinden die wist waar ons hotel precies was.

De volgende dag zijn we naar een bekende backpackers straat gegaan genaamd Khao San Road. Net toen we daar aankwamen kwam er een flinke stortbui naar beneden dus hebbe we een restaurantje opgezocht om ff een hapje te eten en wachten tot het weer droog was. Er was een hoop te beleven in deze straat. Er was een grote markt en erg veel eetgelegenheden. Er liepen ook een hoop mannen rond die reclame maakte voor de ping pong show. We dachten nu we in Bangkok zijn moeten we daar ook heen gaan. Alleen word je keihard opgelicht als je akkoord gaat met een tuk tuk chauffeurs die samenwerken met de show. Ze zeggen je namelijk dat ze je er naar toe te brengen voor slecht 40baht en weer terug te brengen. Dus wij gingen akkoord maar het bleek best een eind weg te zijn. Toen we aankwamen moesten we 700baht entree betalen. Later kwamen we er achter dat de entree maar 500baht is en dat die 200 naar de tuk tuk gaat en hij zegt je weer terug te brengen maar hij komt niet meer terug. Dus trap daar niet in!!! De show was ongeveer een halfuur en je ziet de meest misselijkmakende dingen. Alleen in het begin was er een vrouw die ping pong ballen uit zich schoot en later kwamen er allerlei vrouwen die de meest rare voorwerpen uit zich trok of in zich stopte. De show eindigt met een man en een vrouw die seks hebben in allerlei rare posities op het liedje van Celine Dion van de Titanic. Het was de meest rare show waar ik ooit geweest ben. Er waren ontzettend veel toeristen en zelfs kinderen die keken. Erg bizar avontuur. Het gebouw bevind zich in een donker steegje en het was al laat en onze tuk tuk chauffeur was dus nergens te bekennen. Dus moesten we opzoek naar een taxi want het was niet echt een fijne plek om lang te staan. Dus hadden we een taxi gevonden alleen moeste we erg veel betalen om ons terug te brengen aangezien het nog best een eind was. We waren zo onderste boven van de show dat we steeds uit het niks begonnen te lachen en de taxi chauffeur steeds geschokt omkeek en naar een tijdje zei you oke?? Hospital?? Pharmacy?? Die dacht dat we helemaal gestoord waren. Toen we weer op de Khao San road waren zochte we een taxi terug naar ons hotel. Wat nog niet zo makkelijk was aangezien het best een eind weg was en iedereen weigerde op meter te rijden maar uiteindelijk vonden we iemand die de meter aandeed. We hadden namelijk al uitgevonden dat je altijd de meter moet laten aanzetten anders betaal je veel meer. Dat hadden we wel gemerkt.
De taxi chauffeur die ons telkens bij het hotel ophaalde was erg aardig en sprak Engels. Hij zei dat hij als tourleider had gewerkt en wist dus veel te vertellen. We zeiden dat we naar Cha am gingen en hij zei dat hij ons wel zou brengen voor een goede prijs. Dus de volgende dag zijn we met de taxi naar Cha am vertrokken. We wouden eerst met de bus gaan maar we waren wel blij met een taxi. De reis was ongeveer 3 uur maar het leek maar eventjes aangezien we de hele weg geslapen hebben terwijl onze taxi chauffeur vanalles aan het vertellen was over dingen die we onderweg tegen kwamen. Hij vertelde ons dat in een gebied waar we reden erg veel zout gewonnen word. We reden langs een bouwplaats en hij zei dat er een zoutfabriek gemaakt word. Hij zei comming soon! 10 years. Dat was wel grappig want we wiste al dat in Thailand de dingen niet zo snel gaan en ze altijd op hun gemakje werken.