Phetchaburi - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Jill S - WaarBenJij.nu Phetchaburi - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Jill S - WaarBenJij.nu

Phetchaburi

Blijf op de hoogte en volg Jill

01 Juli 2014 | Thailand, Phetchaburi

Voor ongeveer 3 weken verbleef ik in een dorp in Phetchaburi bij de lokale bevolking. Hier zie je pas echt hoe het Thaise leven is. De mensen in Thailand zijn erg lui en het liefst slapen ze de hele dag. In de buurt waar ik zat was ook niet veel te beleven. Ik hing gewoon rond met de bewoners die eigenlijk de hele dag niks deden. Ook praten zo goed als geen engels dus was het communiceren ook vrij lastig. Het eten was ook ff wennen. De keuken was apart van het huis in een houten hutje met allerlei beesten erin en was eigenlijk alleen rijst met iets erbij wat vaak ontzettend pittig was. Thaise houden van zo pittig mogelijk en dat was het zeker. Ook drinken de thaise erg veel whiskey. Het is erg goedkope zelfgemaakte whiskey die je bij de kleine dorpswinkeltjes kunt kopen. Vele drinken dit de hele dag door en zelfs tijdens het werk. Ook word er veel gekaart met geld terwijl in Thailand speelkaartjes harstikke illiegaal is. Het huis waar ik verbleef was een grote kamer met een bed en 2 kasten en natuurlijk een tv. De badkamer was in een hutje net buiten het huis en had ook alleen koud water maar wel een gewone douche en een westerse wc. Geen gat in de grond dus. Wel moest je met emmers water het toilet doorspoelen en kun je geen wc papier erin gooien. In deze 3 weken heb ik dus echt het lokale leven ervaren. Het Thaise leven is erg relax en mensen werken helemaal niet hard. Maar ook zijn ze best arm en hebben niet veel geld maar toch zijn ze allemaal erg gelukkig en ze zouden denk ik ook niet harder gaan werken als ze meer betaald zouden krijgen. Ze vinden het denk ik wel prima zo. Dat was mijn ervaring in het dorp waar ik zat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phetchaburi

Jill

Ik me reis begonnen met een enkele reis naar Thailand en ben meer dan een jaar later uitgekomen in Dubai waar ik nu woon en werk. ondertussen heb ik veel mee gemaakt en verschillende landen bezocht. Dit alles staat omschreven in mijn blog

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 1794

Voorgaande reizen:

05 Juni 2013 - 20 Augustus 2014

fase 1 Thailand

Landen bezocht: