Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jill S - WaarBenJij.nu Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jill S - WaarBenJij.nu

Hua Hin

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

25 Juni 2013 | Thailand, Hua Hin

Een dag voor we naar Hua Hin vertrokken hebben we ons hotel geboekt in Hua Hin voor 1 nacht bij OK appartement. Dit hotel ligt net buiten het centrum en is erg goedkoop. Je betaald slecht 500baht per nacht. De hotel eigenaar in Cha am had gezegd dat we zelf mochten weten wanneer we uitchecken. We hadden een hoop in te pakken dus zijn uiteindelijk pas rond 2 uur met de taxi naar Hua Hin vertrokken. We vonden het jammer het appartement te verlaten aangezien we daar zo'n leuke tijd hebben gehad.

Uiteraard was OK appartement ook weer gevestigd in een steegje zoals elk hotel dat we boeken. Ook zaten we weer eens op de bovenste verdieping en zoals in elk hotel in Thailand is er geen lift dus moesten we onze spullen 4 verdiepingen omhoog sjouwen. De kamer was erg klein en dat was wel ff wennen na een groot appartement. In de badkamer kon je je bijna niet keren en je moest bijna op de toilet staan om te douchen. Ook de wifi werkte niet. We gingen daarom naar de stad om voor de volgende dag een ander hotel te boeken. Sarah had al een tijdje last van steken in haar zij en in de nacht werd het opeens heel erg. Ze had zoveel pijn dat ze een hele tijd onder een warme douche heeft gestaan in de hoop dat het werkt en allerlei pijnstillers maar het werd alleen maar erger. De volgende morgen was het nog erger en besloten we eerst na ons nieuwe hotel te gaan en dan naar de dokter. Ons nieuwe hotel was Sunshine Hostel. Dit lag vlak langs the Market Village een groot winkelcentrum met een westerse supermarkt en ook erg dicht bij Bangkok hospital en dat kwam goed uit want dan konden we meteen daarheen voor Sarah. Rond 12 uur waren we in het ziekenhuis waar ze zich eerst moest laten inschrijven. Daarna moest ze wachten op de dokter. De dokters spraken redelijk goed Engels en zeiden dat ze pee pee in cup moest doen. Dat was wel grappig. Alleen de uitslag zag er niet goed uit en ze zeiden dat ze een ct-scan moesten doen om de nieren te bekijken. Ze kreeg eerst een vloeistof ingespoten en moest zich omkleden in een raar pak en moest een uur wachten tot de vloeistof zich heeft verspreid door het lichaam. Ik maakte me ondertussen erg zorgen om haar en het leek een eeuwigheid te duren die scan. Toen ze eindelijk klaar was moeste we wachten op het resultaat en het resultaat was niet zo goed. Een van haar nieren was ernstig ontstoken. Door de vloeistof kon je zien dat een nier voorledig verkleurd was en de andere niet. Ze zeiden dat ze haar moesten opnemen in het ziekenhuis maar dat wou ze niet en kostte erg veel geld. Dus hadden ze uiteindelijk besloten dat ze niet hoeft te blijven maar dat we in een hotel in de buurt bleven en ze elke dag om 2 uur naar het ziekenhuis moet komen om medicatie toegediend te krijgen. De medicatie is erg duur en de verzekering vergoed het pas bij terugkomst. Dus had ze met de ouders gebeld en is besloten dat ze 5 keer medicatie krijgt in het ziekenhuis en dan terug naar Duitsland gaat voor verdere behandeling. Dus Sarah zal nog maar 5 dagen met me reizen en die 5 dagen moeten we elke dag naar het ziekenhuis waar ze 2 uur aan het infuus moest zitten. Dat was wel erg balen maar zolang ze maar weer beter word. Gelukkig voelde ze zich wel goed door de pijnstillers die ze moest nemen.

We dachten dat Sunshine Hostel niet veel voorstelde maar het was een grote kamer met twee aparte bedden en een hele grote badkamer voor slechts 600baht. We hadden voor 1 nacht geboekt maar het leek ons beter hier te blijven aangezien dit een goede kamer was voor een goede prijs en zo goed als naast het ziekenhuis.

De rest van de dag hebben we doorgebracht met twee Thaise jongens die we tijdens onze eerdere trip naar Thailand hebben leren kennen. We zijn een hapje weze eten en hebben gezellig op het strand gezeten. Laat in de avond kwamen we terug in ons hotel en de jongens gingen terug naar huis. We merkte dat er steeds iemand over de gang liep en we zagen steeds iemand voor onze deur staan. Je kon de schaduw onder de deur zien. Erg vreemd. De volgende dag woude we naar de receptie om ons verblijf te verlengen en we kregen alleen boze reacties. De hoteleigenaar zei dat we 400baht moesten betalen omdat we mensen naar binnen hebben gesmokkeld s'nachts en ze wouden meteen de kamer controleren. We hadden helemaal niemand mee na binnen genomen en zijn alleen afgezet voor ons hotel. Maar ze beweerde dat ze bij ons hebben geslapen. Ze waren erg verbaasd dat er niemand in onze kamer was en toen opeens dede ze net of er niks gebeurd was en vroegen met hoelang we ons verblijf willen verlengen. We hadde niks anders geboekt dus hebbe toch maar 1 nacht extra geboekt in dit hotel. Eigenlijk woude we het liefst weg na zo behandeld te worden. We werden ook de heletijd in de gaten gehouden en in de avond stond er iemand van het hotel ons op te wachten tot we terug kwamen om te zien of we alleen waren. We zijn de volgende dag dan ook snel vertrokken en hebben een hotel geboekt dichtbij. We moesten namelijk dicht bij het ziekenhuis blijven. We zaten nou in hotel Donkey Rest. We hadden dit hotel al eerder bekeken op internet en hadden toen nog erg gelachen over de naam en zeide wie wil er nou in donkey verblijven maar al snel kwamen we erachter dat het de enige optie was qua prijs en locatie. Toen we aankwamen zeiden ze dat ze ons een upgrade woude geven voor slechts 50baht extra en dan hebben we een luxe kamer. Dus voor 800baht hadden we een grote kamer met groot balkon en badkamer. Er was ook een zwembad ergens maar die hebben we helemaal niet gezien :P We zijn ook maar 1 nacht gebleven. In de middag moesten we weer naar het ziekenhuis en in de avond wouden we wat leuks doen. We hoorde dat er ergens een grote markt is dus we wouden die gaan zoeken. Toen we net 10 minuten aan het lopen waren begon het opeens flink te regenen. We droegen de laatste dagen altijd een paraplu bij ons en hadde het nooit nodig en juist wanneer je het wel nodig hebt heb je hem niet bij je. We gingen ergens onder een afdakje staan en toen wenkte de eigenaar van een klein barretje langs de kant van de weg ons. Dus dachten kunnen daar wel ff een drankje doen. De eigenaar vertelde ons dat hij een opleiding heeft gevolgd in cocktails maken en een aantal van zijn vrienden zaten er ook. Opeens kwamen ze met een spelletje 4 op een rij dat ze me ons woude spelen. Was wel erg grappig. Toen het droog was woude we naar de markt gaan maar iedereen zei nee blijf toch hier gezellig en we kregen allebei een gratis cocktail. En je kon echt merken dat de eigenaar een opleiding had gevolgd want het was de beste cocktail die ik ooit gehad heb. Ik weet de naam niet maar ik had iets met verse aardbeien en gin en nog wat en Sarah met limoen en appel en wodka. Sarah zei ook dat ze nog nooit zo'n goede cocktail heeft gehad. We zijn dus de hele avond bij dat barretjes geweest. Toen we uiteindelijk de rekening vroegen zeide ze dat het van het huis was en kregen zelfs een lift naar ons hotel omdat het weer flink aan het regenen was. Dus onverwachts een erg leuke avond.

Voor Sarah's laatste 2 nachten in Thailand wouden we een beetje luxer hotel boeken zodat we nog ff samen kunnen genieten van de tijd in Thailand. Dit hotel hebben we de avond van de voren nog ff geboekt. Het hotel heet Royal Express Hua Hin. Het zag er erg goed uit. Op de foto's waren mooie kamers te zien met groot bed en zag er luxe uit. Een kamer kost 1.320 baht voor 2 nachten. De volgende dag moesten we dus weer onze spullen pakken en gingen we naar beneden uiteraard weer van de bovenste verdieping. We wouden om een taxi vragen maar de mensen van het hotel waren erg onvriendelijk en duurde een eeuwigheid voor ze een taxi regelde en werden telkens genegeerd. De kamer en alles was goed bij dit hotel alleen het personeel is erg onvriendelijk.

Een tijd later kwam er dan eigenlijk een taxi. Nou ja taxi het was een tuk tuk. Dus we moesten al onze spullen daarin proppen en toen onszelf nog en het was ook nog eens flink aan het regenen. We gaven de chauffeur het adres van het hotel maar hij stopte voor een heel ander hotel maar de chauffeur bleef beweren dat het dit adres was. Toen kwam er iemand van het hotel naar buiten en vertelde hem welk hotel we moesten hebben. Toen bleek dat je in dit hotel moet inchecken en dat ons hotel een paar minuten verder is. Dus we gingen dit hotel in wat erg luxe was dat gaf ons goede hoop voor ons hotel. We kregen de sleutel en de tuk tuk bracht ons na het hotel. Het leek nauwelijks op een hotel. Je moest een klein halletje inlopen met trappen uiteraard zaten we weer helemaal boven aan en was er zoals gewoonlijk geen lift. Toen we omhoog liepen merkte we al dat dit niet echt was wat we verwachte. Het was een krap gangetje naar boven en zag er allemaal oud en vervallen uit. Op de 1ste verdieping waren toiletten maar de ingang naar de toiletten was maar een meter hoog!! Oftewel als je erin wou moest je er haast inkruipen erg raar. Gelukkig hoefde we dat niet te gebruiken. Toen we eindelijk in de kamer waren met al onze spullen barstte we in lachen uit. We dachten een luxe hotel te hebben maar het was totaal niet als op de website beschreven stond. De kamer was erg klein en de badkamer al helemaal. Het douche gordijn zat vol schimmel en er liepen overal mieren in de badkamer. Toen ik wou gaan douche bleek ook nog eens dat de boiler kapot was en dus alleen ijskoud water was. En er was nergens om te klagen aangezien het hotel niet eens een receptie heeft!! Dit was het slechtste hotel waar we tot nu toe geweest waren en ook het duurste. Het hele idee van 2 daagjes beetje luxe voor dat Sarah naar huis gaat was dus niet echt gelukt. Maar we maakte er het beste er van maken en wij zijn niet snel ontevreden en lachte er alleen maar om.

We liepen naar de stad voor lunch en daarna het ziekenhuis. We wiste al dat Thaise gek zijn op tv kijken. Het liefste kijken ze de hele dag tv. We hadden gelezen dat Thaise de tv altijd hebben aanstaan en als de stroom uitvalt en dus geen tv is slapen ze tot de stroom weer terug is. Onderweg zagen we hoe geobserdeerd ze zijn door de tv. Aan de andere kant van de straat was een electronica zaak met allemaal tv in de etalage en we zagen mensen op scooters afremmen en stilstaan voor de ruiten om tv te kijken. Was erg grappig om te zien. Er stonden een stuk of 5 man stil op hun scooter voor de ruit en zelfs mensen omkeren om erheen te gaan.

De laatste dag van Sarah in Thailand hadden we een relax dagje gedaan. Eerst gingen we naar mijn volgende hotel genaamd Baan Da-laar. Ik had daar voor 1 nacht een kamer geboekt. Omdat er veel was volgeboekt dus heb ik deze gekozen. een kamer per nacht kost 900baht redelijk prijzig dus. Toen we aankwamen, precies toen we stopte, Storte er een balkon naar beneden naast het hotel. We keken elkaar aan en dachten meteen echt weer iets voor ons om mee te maken. De jongen achter de receptie sprak zo goed als geen Engels en was erg lastig duidelijk te maken dat Sarah een taxi naar Bangkok Airport moest hebben in de avond. De kamer zelf was erg groot en een groot balkon. De badkamer viel wel tegen. De badkamer zag eruit alsof het nog niet eens afgewerkt is. Het is helemaal van beton en zit geen verf of niks op de muur. Ook zit er een groot wazig raam in de badkamer en je kunt dus vanuit de kamer in de badkamer kijken. Beetje raar. De locatie was niet al te best. Het hotel ligt in een steegje (uiteraard) en was ver van het centrum. Toen we onze spullen gedropt hadden gingen we met een scooter taxi naar de stad. Erg belangrijk altijd onderhandelen over de prijs voor je met een taxi meegaat!! Wij waren gewoon opgestapt en toen we vroegen naar de prijs zei hij steeds niks en toen we aankwamen eisde hij 100baht per persoon!! Terwijl je normaal voor deze afstand zo'n 40baht betaald. Dus erg belangrijk vooraf de prijs te bespreken. Toen we aankwamen in de stad hebben een Thaise massage genomen en zijn naar een nederlandse bar geweest waar je patat met frikandellen en kroketten kunt bestellen. En ze smaken ook echt als in Nederland. Verder hebben we nog even genoten van onze tijd samen in Thailand. Aan het einde van de middag gingen we naar mijn hotel waar ook de 2 Thaise vrienden van ons kwamen om afscheid te nemen van Sarah. Rond een uur of 8 kwam de taxi en ging ze naar het vliegveld. Ik heb toen nog een nachtje in Hua Hin geslapen en de volgende dag ben ik vertrokken naar Petchaburi.