Cha am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Jill S - WaarBenJij.nu Cha am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Jill S - WaarBenJij.nu

Cha am

Blijf op de hoogte en volg Jill

10 Juni 2013 | Thailand, Cha-am

In Cha am hadden we een appartement geboekt bij Beach Terrance aan de zee. De taxi chauffeur kon het nauwlijks vinden dus het duurde een tijdje voordat wij er waren en uiteraard kwamen we weer eens uit in een steegje en daar was ons hotel. Op het eerste gezicht dachten we waar zijn we in godsnaam terecht gekomen. Maar we werden meteen vriendelijk begroet door de dames van het hotel en een ladyboy die erg aardig was. Uiteraard zaten we weer op de aller bovenste verdieping 4 trappen hoog. Maar het appartement was erg groot en mooi met een gigantisch terras voor maar een klein prijsje. We konde eerst niet geloven dat alles voor ons zelf was en niks gedeeld was. In het restaurant had je een mooi uitzich op de zee en kon je heerlijk relax zitten. Al snel kwam de Engelse eigenaar naar ons toe en kwam met allerlei tips om te doen. We zouden eigelijk maar 3 nachten blijven maar we zijn uiteindelijk bijna 2 weken gebleven. We konden via het hotel een scooter huren en dat hebben we gedaan en daarmee zijn we bijna elke dag rond gaan rijden om dingen te zien.

De eigenaar gaf ons een aantal tips om te bezoeken. Onderandere Monkey Mountain. Hij zei op de berg staat een grote tempel en er zijn honderden apen. Hij zei dat je het beste in de middag kon gaan omdat de apen s'morgens nog geen eten hebben gehad en dan agressief kunnen zijn tegen toeristen. Dus gingen we rond 2 uur smiddags erna toe. Het was ongeveer een uurtje op de scooter net voorbij Hua Hin. Er was eerst een klein vissersdorpje en dan moest je steil omhoog de berg op. Toen we bijna op de top waren kwamen de eerste apen ons al tegemoet dus reden we snel door want ze leken niet zo vriendelijk. Bovenaan parkeerde we de scooter. Er waren een paar winkeltjes en een grote trap naar de tempel.
De apen waren overal en zo gauw we van de scooter afstapte werd onze scooter al meteen in beslag genomen door een aap die vanalles uit de vakjes in de scooter begon te trekken. We kochten een flesje cola en liepen verder waar honderde apen waren. Opeens kwam er een grote dikke aap op me af gelopen dus ik draaide om en wou snel weglopen. De eigenaar vertelde dat we nooit in paniek moeste raken dat was wel moeilijk want de aap sprong op me rug en jatte me flesje cola. Sarah lachte zich natuurlijk kapot over hoe ik aangevallen werd maar een paar minuten later was zij de pineut en werd ook haar flesje gejat door een aap. De apen kwamen allemaal heel agressief over en we gingen dus weer snel weg. Terug in het hotel vertelde we tegen de eigenaar wat er was gebeurt en toen zei hij oww wacht het is laagseizoen dan komen er geen toeristen dus dan zijn ze inderdaad agressief omdat ze dan minder eten krijgen. Dat had hij ook wel eerder kunnen vertellen maar ach ja was wel een leuke belevenis.

Verder zijn we ook naar de Swiss sheep farm geweest. Dat is een nieuwe toeristische attractie in Cha Am. Het was alleen totaal niet wat je verwacht van een Swiss sheep farm. Er waren een hoop miniatuur pony's en beelden van schapen. Verder stond het park vol met voorwerpen die niks te maken hadden met Zwitserland of schapen. Het was net alsof ze een hoop spullen bij elkaar hebben gesprokkeld en het overal hebben neergezet met een tekst erbij waardoor het opeens Zwits is. Je hebt ook uitzicht op een berg en dus hebben ze er groot neergezet Hill off love in Swiss. Was wel erg grappig om te zien. Er waren bijvoorbeeld robots, een muur met kentekenplaten van Amerika, stambeelden van allerlei dieren. En er werd aangeprezen dat er een treintje was en die was er ook met de nadruk op 'tje' zo gauw het treintje vertrekt is het al weer terug :p Voor de schapen moesten we ff zoeken die waren aan de zijkant van het park en iedereen kreeg een gratis bos met lang gras om ze te voeren. Verder was er niet erg veel te beleven in het park en zagen we ook alleen Thaise bezoekers en geen toeristen.

We hebben ook Santorini Park bezocht in Cha am. Dat is een soort van pretpark maar is nog steeds in opbouw. Ze waren nog bezig met de attracties en een waterpark. Er was dus maar een gedeelte open. Daar kon je allerlei winkeltjes bezoeken en er was een reuzenrad en je kon in een bal op het water. Dus leek ons wel leuk om een keer te proberen. je stapt dan in de bal en ze ritsen het dicht en doen er lucht in. Je merkt meteen hoe benauwd het er in is en dan kun je het water in lopen. Je kon onmogelijk overeind blijven en konden geen kant op en bleven maar vallen. Het was erg grappig maar we wouden er al snel uit want het was super heet en benauwd in de bal. De hele bal was ook beslagen :P Wel leuk om een keer te doen. Verder hebben we nog een beetje rondgelopen en was niet veel meer te doen aangezien het andere gedeelte nog niet open was. En misschien maar goed ook want een paar weken later toen het wel open was is er al snel een ongeluk gebeurd met een attractie. Ze hebben een bunjeebal die je de lucht in lanceert. Alleen het koord was geknapt en degene die in de bal zaten hebben het niet overleefd.

Verder hebben we veel rondgereden op de scooter zonder iets te plannen maar gewoon de omgeving te verkennen en op plaatsen stoppen om te bezichtigen. Het is erg gemakkelijk om een scooter te hebben. Je kunt overal naar toe en de bezine kost bijna niks. Ze hebben overal kleine winkeltjes waar ze benzine in wodka flessen verkopen. Je betaald slechts 20baht voor 1 fles dus ongeveer 40 eurocent.

Na 2 weken een erg leuke tijd te hebben gehad in Cha Am was het tijd om te vertrekken. We vonden het jammer om te gaan maar we moesten wat meer op ons budget letten en ook meer andere plaatsen zien. Beach Terrance is echt een aanrader en is erg goedkoop. Het personeel is er vriendelijk en we vonden het erg jammer om te gaan. Ik zou hier best nog een keer terug heen willen.